Eikerløpet (19.05.2023)
Tid: 62:24
Gj.sn. HR: 161
Maksimum HR: 170
1) "Løpestrekk" til 1.post, men en del slakt utfor før man måtte begynne å orientere mer inn mot posten, så ikke noen god anledning til å kikke på kommende langstrekk.
2) Over myra
3) I tvil om jeg skulle løpe rundt eller rett på, men landa på rundt. Strekktidene antyder at en god gjennomføring rett på hadde vært litt bedre. Tapte også noen sekunder på at jeg mista den lille stien et sted, samt at jeg viste en gutt hvor han var på kartet rett før posten. Burde jo vært streng og heller henvist ham til å ta kompasskurs mot stien i nord for å lese seg inn, men var ikke forberedt på situasjonen og ville kjapt videre, så da ble det den kortsiktige og lite pedagogiske løsningen å vise ham hvor han var.
4) Kikka på å bruke stiene noe, men syntes terrenget hittil hadde vært så fint at jeg ikke så noen stor grunn til å løpe mye rundt. Vet ikke om det skyldtes svette i øynene eller noe helt annet, men føltes som jeg hadde begge linsene på halv tolv, og måtte flere ganger sjekke at de faktisk var på plass. Kunne kanskje optimalisert trasévalget ut mot veien, men siden jeg sleit med å se skikkelig, ble det enklest å bare løpe på retning. Fortsatte rett på siste del av strekket for å ta stigningen mest mulig gradvis, men mulig man burde fulgt stien litt til venstre før man dro opp for å unngå litt skrenter. Fikk heldigvis bedre syn igjen i stigningen.
5) Greit når man kom seg inn riktig søkk.
6) Dårlig retning. Tror jeg ubevisst var litt redd for å bomme på den åpne myra. Klatra for høyt inn mot posten og måtte litt ned igjen.
7) Nøyere med retningen nå. Gode ledelinjer mye av strekket. Greit inn mot posten.
8) Litt uoversiktlig gjennom hogsten, men kollen foran posten var stor og tydelig.
9) Usikker på hvordan det var best å komme seg ned fra posten, men landa på å komme meg ganske raskt ned mot stitråkket i søkket. Syntes videre det så såpass grapsete ut rett på, at jeg ville ta en venstresving på sti. Gjorde en liten feil i stikrysset, da et trefall skygga for stien til høyre, men heldigvis greit å komme seg over til riktig sti ved bekken. Ble usikker på hvor langt jeg hadde kommet på stien siden jeg syntes det hadde gått veldig mye nedover og jeg aldri så at stien delte seg. Prøvde å lese meg inn, men valgte så å ta av fra stien, og leste meg sikkert inn da jeg hadde kryssa ei grøft og etter hvert så hogstfeltet bak.
10) OK
11) Muligens dumt å løpe over skrentene så lenge i starten av strekket. Greit siste del.
12) OK
13) Kunne vært hakket mer direkte og bestemt, men ellers OK
Vis kommentarer (0)

Eikerløpet (19.05.2023) Eikerløpet (19.05.2023)