Sveits #6 - mellomdistanse Bot Fiena (11.05.2023)
Kategori: Trening
Kart/område: Bot Fiena
Arrangør: NOF
Land: Sveits
Distanse: 5.7 km
Tid: 41:26
Gj.sn. HR: 162
Maksimum HR: 168
1) +17 Tenkte det ble en fin og sikker start å bruke stien til venstre. Følte meg litt usikker da jeg dro inn mellom kollene etter stien, siden jeg ikke hadde fått med meg at man skulle ei kurve opp, men de var jo så store og tydelige at det var vanskelig å ta feil av. Langs venstrekanten av gropa og opp på høydepunktet.
2) -3 Hadde kikka på strekket på vei opp til 1., så kom meg ganske kjapt ned søkket. Derfra så man kollen foran posten.
3) -1 Tok av veien i svingen etter stikrysset. Prøvde å komme meg ned på riktig høyde og så rett mot posten
4) -2 Hadde tenkt å bruke stiene til venstre mer, men mista stien ved jordekanten, og siden det var greit løpbart i terrenget, og man hadde det store søkket foran posten og veien til venstre, fortsatte jeg rett på. Irritert på meg selv for å la meg distrahere av 19.posten på vei opp lia (som jeg ikke visste var 19.posten siden det var kartsnu på 12.) Kom meg opp på flata etter søkket og fant posten greit.
5) +8 Tenkte løpe i høyrekanten av den første gropa etter veien og så over i gropa med posten. Litt vinglete løping rett etter veien, og kanskje dumt å dra helt ned i den første gropa.
6) +20 Prøvde å ha en god retning opp lia. Skjønte at jeg var litt nær toppen etter å ha passert stien, men klarte ikke korrigere nok høyre. Kom ned på det åpne området, stoppa, og fikk øye på nesa og etter hvert skjermen et stykke til høyre for meg.
7) +2 Syntes det så kortest ut til høyre. Tok av veien i svingen, og traff posten greit.
8) +37 Dårlig gjennomføring. Klarte først ikke legge en plan fordi jeg var uenig med meg selv om kantløping på jordet var tillatt. Kom til at man måtte stole på kartet (= lov), men bestemte meg likevel for å løpe rett på. Vinkla imidlertid feil og gjorde en parallellfeil etter å ha tatt opp den lille stien, så havna ute på jordet likevel. Så kollen foran posten tidlig, men stoppa for tidlig etter denne fordi det var noe høydeliknende der, og jeg trodde posten skulle komme tidligere, men fikk etter hvert surra meg litt lenger bort og fant skjermen
9) +10 Vurderte ned på veien, men sjansa på at det gikk greit å komme seg gjennom grøntfeltet foran posten
10) +4 Tok en god retning og prøvde å stole på den og speide etter skjermen
11) +13 Vurderte å bruke stiene noe, men bestemte meg for rett på. Kunne nok iallfall lagt meg ørlite mer høyre for å få bedre løpbarhet bort til kollen rett utenfor ringkanten. God kontroll til jeg stoppa på den lille nesa over posten i den tro at den var høydepunktet. Leita litt rundt dette etter posten, før jeg så at det så ut som et høydepunkt rett under meg og løp dit.
12) +1 Ned på veien og snu kartet
13) +4 Opp til toppen og så skjermen da jeg kom dit.
14) +8 Syntes det så fint ut å bruke stien inn mot posten, og syntes jeg gjennomførte greit, men virker som det var noe bedre med en slak høyresving.
15) +6 Opp til stien, sti og tok av i stisvingen.
16) -3 Tenkte først løpe vei til høyre, men syntes man fikk en veldig fin inngang ved å bruke stiene rett på, og håpa at de ekstra høydemeterne man da løp ned/opp ville bli utlikna av kortere strekning. Løp litt unødvendig langt høyre etter å ha tatt av stien, men kom meg etter hvert forbi den gule gropa, over platået med høydepunkt/gul flekk og ned i posten.
17) +6 Tapte på å prøve å løpe i lia i starten, burde dratt mer direkte ned mot stien siden jeg uansett skulle ned.
18) -1 God flyt. Så tidlig alle kollene jeg skulle passere.
19) +10 OK gjennomføring, bortsett fra at jeg hang meg fast på vei ut fra posten. Men hadde nok vært bedre å holde høyde ut fra posten for å få en kortere/litt slakere bakke opp til posten.
20) -27 Følte meg såpass sliten at jeg tenkte det ville være lettere å få opp noe som likna fart på veien. Grei kontroll forbi kollen inn mot posten.
21) -6 Retning. Kryssa groper og over kolle opp mot posten.
22) +4 Sti
M) +6 Prøvde å spurte, men mista litt piffen da det gikk veldig tungt

Vis kommentarer (0)

Sveits #6 - mellomdistanse Bot Fiena (11.05.2023) Sveits #6 - mellomdistanse Bot Fiena (11.05.2023)