EM mellom finale (27.05.2016)
Kategori: Konkurranse
Kart/område: Mramorový
Land: Tsjekkia
Disiplin: Mellomdistanse
Fikk ikke helt godfølelsen i kvalifiseringa, men hadde jobba med å komme på offensiven igjen før finalen. Hadde som plan å gjennomføre enkle, gode planer strekk for strekk.

1) +12 (12) Litt opp, kontroll med gult område før posten. Rett i.
2) +21 (25) Retning mot søkk og flate. Dro litt unødvendig mye høyre. Usikker da jeg ikke fikk øye på steinen med en gang. Tidstap 10 sek.
3) +14 (17) Litt venstre ut av posten. Kryssa stien. Litt usikker før jeg fikk tak i det gule området før posten, men så rett i.
4) +22 (30) Litt vinglete opp til stien. Burde tatt av noe før. Så posten fra stien. Tidstap ?
5) +17 (16) Retning til det gule området. Kryssa søkket, og fulgte kanten av dette/vegetasjonsgrensa til søkk og post dukka opp.
6) +63 (44) God retning til bekkemøtet, men vinkla helt feil derfra. Fikk korrigert kursen noe etter hvert, men endte med altfor mye zikzak på sti. Turte ikke ta inn før jeg så tråkket langs kanten av grøntfeltet. Stoppa for tidlig inn i posten, og var veldig usikker før jeg dro videre og fant den. Tidstap 50 sek.
7) +7 (11) Ned lia, retning mot kollen. Så kollen på lang avstand.
8) +4 (7) Retning forbi en kolle og langs kanten av neste.
9) +49 (25) På etterskudd med veivalget, men bestemte meg etter et par sekunder. Greit nok, men tror jeg burde fullført til høyre for myrene opp til den andre stien. Retning fra stien. Så det lille grønnstripete området ved fura og leste meg inn i bekk/fure-krysset.
10) +17 (15) Retning og prøvde å finne en løpbar vei mellom steinene. Kom opp lia ved steinen, fulgte den gule stripa til stien og retning derfra.
11) +32 (44) Fulgte det gule området. Fortsatte over sti og til bekk. Overraska da jeg leste meg inn helt nede ved bekk/søkk-krysset. Sikta meg inn på feil stein, men så posten derfra. Tidstap 20 sek.
12) +18 (32) Retning langs steinene. Usikker på om jeg hadde passert slepet. Så noe myraktig og fulgte dette. Fant etter hvert posten, men nølte mye.
13) +31 (27) Greit gjennomført, men hadde spart høyde og tid på venstreveivalget. Tidstap ?
14) +8 (12) Holdt meg litt høyt i starten for å være sikker på å se kollen sørøst for posten, men innså at man så ryggen ut ved posten nesten fra 13.post
15) +9 (19) Opp mot toppen av ryggen. Rett i.
16) +22 (20) Tenke først en slak høyrevariant, men ble frista til å unngå det grønne i starten og krysse bekken ved stien. Skrådde opp lia, ned til venstre for grøntfeltet, kryssa andre sti, opp langs grøntfeltet. Valgte å løpe på nedsiden av det lille mellomgrønne området, men måtte da litt opp til posten. Tidstap 5 sek.
17) +21 (34) Til høyre og venstre for koller. Tenkte jeg skulle litt ned og forbi to slep. Men havna for langt ned og måtte opp i posten. Tidstap 10 sek.
18) +11 (40) For mye venstre ut av posten. Starta på en brukbar retning, men begynte å lese for mye på vegetasjonen og kom for langt til høyre. Tidstap 10 sek.
19) +4 (3) Retning og holde seg i slakt søkk til posten dukka opp.
20) +19 (26) Ned til åpent område og sti. Fulgte stien forbi den verste bushen. Fant et tråkk og fulgte dette, samt så kollene ved posten på lang avstand.
21) +8 (23) Litt usikker før jeg fikk lokalisert posten.
M) +1 (8)

Rett og slett alt for dårlig. Riktignok bare en stor feil (6.strekk), men lassevis av småfeil, nøling og ineffektiv orientering. Klarte rett og slett ikke å få flyt og fart i dette terrenget. Eneste godkjente strekk var de enkle til 7., 8., 14., 15., og 19. Løp i tillegg selvsagt noe for sakte i forhold til de beste, og siste del gikk det veldig tungt og seigt løpsmessig. Deprimerende.
Vis kommentarer (0)

EM mellom finale (27.05.2016) EM mellom finale (27.05.2016)