EM mellom kvalifisering (26.05.2016)
Kategori: Konkurranse
Kart/område: Olovená Stola
Land: Tsjekkia
Disiplin: Mellomdistanse
Følte meg rolig på start, og hadde som mål å gjennomføre kontrollert og sikkert hele veien. +/- tid er vs beste strekktid.

1) +23 Tok høyre i stikrysset, kryssa over til neste sti, løp mellom gjerde og grop, tok nøyaktig kurs og kom til ei grop. Kikka nedi uten å se noen post, og tenkte det kunne være V-gropa til venstre. Traff imidlertid raskt skrenten, dro tilbake til gropa, og fant nå posten i bunnen. Ingen perfekt start, men tenkte det var greit nok.
2) +3 Forbi skrenten, langs det åpne området og skrått ned den bratte lia. Følte det gikk i gangfart. Dårlig sikt og glad da jeg traff steinen/skrenten før posten.
3) +4 Retning. Holdt meg litt til høyre ute i det hvite. Speida etter det åpne området, og fikk så det på god avstand.
4) +34 Tenkte høyre var sikrest, men fikk for meg at det var for tregt, og begynte å dra rett på. Følte raskt jeg mista kontroll både med lengde og høyde, dro ned mot sti/gult område, traff dette ved tårnet og fulgte motorveien (sti og åpent område) til posten. Idiotisk å dra rett på her.
5) +34 Langs toppen av det åpne området. Planen var å holde høyden derfra til stien. Siden jeg krysset fura før stien uten å se enden, og det var et stykke bort til stien, antok jeg at jeg var på riktig høyde. Traff en post med feil kode, og innså at jeg var ved furene i ringkanten nedenfor posten. Dro opp, og prøvde å lokalisere posten vha det gule området til høyre. Burde heller lagt meg litt for høyt på dette strekket. Antar jeg kryssa forlengelsen av fura før stien og ikke selve fura.
6) +2 Retning. Kryssa en fure og langs den neste.
7) +11 Ned til den store stien. Kunne skrådd litt mer venstre. Retning fra kanten av grøntfeltet og løp og speida etter steinen ved posten. Fikk øye på stein og post omtrent samtidig.
8) - Ned til kollen, deretter bort og ned den gule stripa. Fra enden av denne over til slepet og ned til posten. Endelig et strekk hvor jeg følte det gikk litt fort.
9) +3 Retning/holde høyden til fure nummer fire. Der var også posten noen meter til venstre.
10) +23 Begynte å følge fura oppover. Ble litt for utålmodig med å komme meg til høyre i lia, og hadde plutselig stien så nærme at det var like greit å dra via denne, tårn og fure.
11) +20 Bortover lia og litt oppover til jeg var gjennom grønten. Fikk øye på den gule flekken utenfor ringen omtrent fra slepet. Egentlig kontroll på vegetasjonen inn mot posten, men surra det totalt til med vimsing, delvis fordi jeg så en person sitte i gresset øst for posten. Svakt og unødvendig.
12) +67 Løp hodeløst nedover det halvåpne området. Leste meg inn på en post i fura i ringkanten, og kom meg opp mot min post, men i stedet for å lete etter posten, ble jeg stående og surre og finlese på grøntfelt. Burde holdt høyden mer og lokalisert posten vha vekstgrensa ovenfor.
13) +19 Kom meg bort til den store fura og fulgte denne nedover, men nølte veldig fordi jeg var redd for å løpe for langt, og knota for mye i busk og kratt nede i fura fordi jeg var redd for å miste kontakten med den. Kom meg omsider ned til det halvåpne området ved posten og fant den nede til venstre.
14) +7 Slepet ned til den store stien. Løp rundt for å ikke finne på mer tull
15) +9 Tok igjen ikke sjansen på annet enn det sikreste veivalget. Retning fra den gule flekken.
16) +35 Vurderte om jeg burde trykke gassen i bånn, men tok sjansen på å fortsette i jevnt tempo. Prøvde løpe slakt oppover hele veien. Lokaliserte posten vha jorde og grøntfelt bak.
M) +5 Hørte jeg løp mot en 9.plass, og som siste startende var det dermed ikke behov for noen spurt.

Elendig løping i to partier av løypa (4-5 og 11-12-13). Har kort sagt litt å jobbe med før finalen i morgen, men er heldigvis en del greie og gode strekk å bygge videre på også. Må vel rett og slett prøve å gjennomføre dagens plan hele veien.
Vis kommentarer (0)

EM mellom kvalifisering (26.05.2016) EM mellom kvalifisering (26.05.2016)