Sturlanatta/Skumringskampen#2 (26.09.2023)
Tid: 42:56
Gj.sn. HR: 158
Maksimum HR: 168
Første nattløp for sesongen, så fokus på bestemte retninger og å ikke slurve med o-teknikken.

1) Fant stien inn, men skjønte etter hvert at jeg måtte ha passert sti nr. 2 som jeg tenkte å krysse over til, og dro derfor oppover mot sti nr. 3. Grei kontroll med stier og hytte resten av strekket.
2) Litt dårlig retning ut fra førsteposten, men kom meg på riktig kurs og etter hvert inn på stien. Fikk tatt av omtrent på riktig sted, og fant posten greit.
3) Så på å løpe rundt venstre, men syntes rett på så ganske bra ut. Gjennomførte imidlertid ikke som planlagt. Første feil da jeg trodde jeg løp til venstre for hytta med hagegrønt etter veien. Fant ingen sti, og tenkte jeg bare måtte løpe på retning mot vannet, men fikk så øye på den andre hytta og skjønte hva som hadde skjedd. Feil nr. 2 da jeg tok inn feil sti etter Myrdammen. Skjønte det relativt fort da det gikk nedover i stedet for oppover, og burde kanskje da klatra rett opp til den øvre stien, men siden det var ei stor myr å bruke som siste sikre rett før posten, valgte jeg å fortsette den stien jeg var på. Tapte nok imidlertid en del både på ekstra ned/opp og å ta stigninga i terrenget i stedet for på sti.
4) Retning. Rett i.
5) Kom meg ut i riktig retning og inn på stien etter hytta. Mista imidlertid stien det siste stykket ut mot veien, og kombinert med at veikrysset ikke var spesielt distinkt, følte jeg meg litt usikker på utgangspunktet da jeg løp videre. Prøvde å holde en god retning, men da jeg kryssa det første myrsiget, trodde jeg at jeg var litt høyere opp der myra har ett løp. Skulle dermed over en kant og så til et søkk med post. Da jeg ikke så noen post i søkket, trodde jeg kanskje at jeg var for høyt opp, og dro nedover. Skjønte etter hvert at jeg hadde mista kontrollen, og dro mot toppen for å lese meg inn, men fikk øye på refleksen på veien.
6) Retning og kontroll med myrer, grøfter og stier jeg passerte. Litt nølende, men grei kontroll.
7) Bestemte meg raskt for å løpe rundt venstre. Holdt på å dra ut av posten i feil retning, men fikk orientert kartet. Greit fram til jeg sleit litt med å finne stitråkket inn mot posten.
8) Litt usikker på om jeg skulle løpe rett på eller utnytte stiene. Valgte det siste, men gjorde en parallellfeil da jeg trodde jeg kom ut på stien ett hakk lenger til høyre, og dermed etter hvert måtte klatre opp til stien jeg bare kunne fulgt rett fram igjen. Grei kontroll ned søkket og retning ned i posten.
9) Gjorde det enkelt og tok sti rundt.
10) Unødvendig å løpe i S. Burde løpt rett ut mot veien til høyre.

Dårlig til 3. og 5., men ellers greit fornøyd til å være første nattløpet for sesongen. Sleit som vanlig litt med avstandsfølelse og å være bestemt nok på retning. Ellers litt blanda følelser etter løpet, siden dette også sannsynligvis blir høstens siste nattløp pga forestående operasjon i hælen. Natt-o er rett og slett noe av det artigste man kan bedrive, så sånn sett dårlig timing med et avbrekk nå, men fornuften og lysten til å møte neste sesong ok forberedt, trumfa å fullføre nattsesongen først...
Vis kommentarer (0)

Sturlanatta/Skumringskampen#2 (26.09.2023) Sturlanatta/Skumringskampen#2 (26.09.2023)