Night Hawk, etappe 3 (04.08.2017)
Kategori: Konkurranse
Kart/område: Eggemoen
Arrangør: Ringerike OL
Land: Norge
Disiplin: Stafett
Etappe: 3
Distanse: 10.63 km
Tid: 62:12
Gøy med fellesstart i mørket. Klarer ikke komme meg så mye fremover i starten. Krysser nok ikke jernbanen på best mulig måte. Går relativt greit de første postene, men litt sving til 2. post og litt nøling til 3. (står 2 på kartet). Videre går det greit, løper meg litt oppover. Etter 5 (6 på kartet her) ser jeg ikke så mange foran meg mer. Får en liten sving til 7 (6 på kartet).
Velger trygt med sti rundt til 9 (8 på kartet), tror det var bra for meg. Så ikke at jeg krysset bekken, så ble litt nøling inn i posten.
Til 10 (9) var det bare å komme seg greit ut til stien og videre til veien. Litt nøling etter veien inn mot posten, en del som rota rundt her.
Til 11 (10) løper jeg kanskje litt mye sikk sakk, men greit å løpe på vei og sti.
Til 12 (11) gjør jeg mye rart. Ser ikke stikrysset på den store stien jeg krysser og tror jeg krysser lenger sørøst. Ser en liten grop (som nok var i overkant liten) før den siste stien og tenker jeg kan dra rett sørover til posten. Ser den andre stien og skjønner at jeg er på bærtur.
Bra de to neste postene, føler jeg har grei fart og kontroll, ser noen lykter foran og litt til siden. Likt med flere på posten.
Stoler kun på meg selv til 15 (14 på kartet) og kommer til feil gaflingspost, mens store deler av klynga går til min post men skal til den jeg er på...
Videre løper mange litt mye mot sør i følge min kurs. Jeg får lite til å stemme med kartet men fortsetter nølende og treffer til slutt posten. Ut av posten kommer klynga fra 4. etappe rett i mot meg.
Blir tatt igjen av denne klynga litt før den bratte bakken ut av ravinen, hvor det er flere jordveps. Jeg henger meg på og holder sånn ca følge. Dessverre orienteres det ikke helt tipp topp fra Nordberg i front, burde løpt mer østover opp bakken og vi havner for langt nord. Bjørn Ekeberg snur først mot høyre og jeg henger meg på han.
Greit inn til mål, blir sakte men sikkert løpt fra Bjørn, Gaute, Anders og Hansi (og noen flere).

Ganske fornøyd når jeg kommer i mål, men ser at jeg har gjort en del veldig unødvendige feil underveis. Spesielt 12. posten er horribel.
Vis kommentarer (0)

Night Hawk, etappe 3 (04.08.2017) Night Hawk, etappe 3 (04.08.2017)