Nattløp (27.04.2016)
Tid: 56:03
Gj.sn. HR: 156
Maksimum HR: 168
S-1: Var på forhånd veldig klar på at jeg skulle åpne kontrollert, men var ganske enkelt i starten. Retning fra ruinen inn i posten.
1-2: Vei og sti fra til bekken, bra.
2-3: Ikke så lenge etter stien så klarer jeg å hekte kompasset på ei grein og kompasset spretter av gårde. Leter rundt i 2,5 - 3 minutt før jeg endelig gir opp å finne det. Løp ikke med reservekompass, så da ble det uten resten av løypa. Går for sikkerhets skyld ned på stien igjen.
3-4: Ganske sikker på hvordan jeg vil løpe i starten av strekket, men var veldig i tvil på om jeg skulle kutte over ved skiløypa eller ikke. Ender med å løpe rundt, men tror kanskje det hadde vært bedre å løpe over. God kontroll med myrene inn i posten.
4-5: Hadde nok vært raskere å løpe mer rett på, men har hvertfall god kontroll der jeg løper.
5-6: Tenker først og følge ryggen ned mot posten. Synes det blir tett skog og er redd jeg har havnet for langt vest. Skjøner da at jeg bare må ned mot bekken å følge den inn i posten.
6-7: Trodde egentlig jeg løp ned myra vest for hjelpekollen, men ser nå at jeg dro ned litt tidlig. Er litt heldig og ser refleksen på god avstand.
7-8: Grei post. Har kontroll med grøfta etter jeg krysser stien. Treffer Vetle og Christian på strekket.
8-9: Tror jeg går litt mer rett på enn Christian, men han løper raskere enn meg og forsvinner. Ser han løper ut av posten, og da blir det lett for meg. Hadde uansett tålig bra kontroll på hvor jeg var når jeg løp ut av hogstfeltet.
9-10: Ligger i søkket ned til posten. Tryner ned skrenten.
10-11: Prøver å løpe på på veien. Får en litt unødvendig sving inn posten, men ikke noe alvorlig.
11-12: Tenker å følge myra, deretter løpe opp på toppen, og ha litt kontroll med kurvene ned mot posten. Skjønner at det blir vanskelig fra toppen og ned uten kompass, men kløner det bra til. Tror jeg løper på den lille ryggen mot posten, men havner helt feil. Tror deretter at jeg har dratt for langt høyre og svinger mot venstre. Skjønner etterhvert at jeg er lost og bestemmer meg for å løpe oppover. Får aldri helt kontroll på hvor jeg er. Har ingen anelse om retningen. Ser plutselig lykt og løper mot den. Det er Christian og jeg følger etter han inn i posten. Takk!
12-13: Litt vel ivrig etter å løpe på, men ser tidlig søkket og myra, og da går det bra. Når jeg kommer til posten ser jeg Holger foran meg.
13-14: Løper på for å få ryggen til Holger, men når han begynner å gå i bakken så sliter jeg meg forbi. Finner et fint tråkk som har god retning. Kommer til stien som er på kartet, men løper alt for langt på den før jeg tar av. Er litt bak Christian og Holger på posten.
14-15: Kjører på ut til veien. Synes Christian løper litt mye mot venstre når vi kommer inn skogen, men blir halvveis med. Når jeg da ser myra/vannet så skjønner jeg at jeg må til høyre.
15-16: Er litt i tvil om jeg vil se posten fra slepet eller ikke, men ser refleksen på langt hold.
16-M: Burde løpt under broa.

Alt i alt er jeg fornøyd, hadde det ikke vært for to store tidstap. Går 2,5 minutter når jeg leter etter kompasset, og bommer ca 4,5 minutter til 12. post.
Vis kommentarer (0)

Nattløp (27.04.2016) Nattløp (27.04.2016)