VM-granskningsløp mellomdistanse (07.07.2019)
Tid: 34:02
Gj.sn. HR: 172
Maksimum HR: 179
Spent før start, siden jeg visste at hele VM-drømmen fort kunne ryke om jeg mislyktes i dag. Planen var å plukke post for post, være offensiv teknisk, men roe ned der ned var nødvendig.

1) +18 (5) Prøvde å sette ei grei fart fra start. Imidlertid litt usikker da jeg kom til startpost, og brukte litt tid på å få oversikt over hvor jeg skulle opp over hogstfeltet. Traff heller ikke inngangen til neste slep helt. Også litt usikker da jeg kom opp på neste kolleparti, og dro helt opp på kollen til høyre for å være sikker på hvor jeg var. Bestemt ned i posten derfra. 10-15 sek bak en god gjennomføring totalt sett.
2) +1 (2) Under skrenten, forbi kollen til høyre og opp bak høydepunktet.
3) +1 (2) Ser ut som det var et greit valg å runde den første kollen. Kom over den neste kollen lenger til høyre enn jeg trodde, og måtte kave litt bortover lia til posten. +5 sek.
4) -8 (1) Prøvde å holde meg høyt i terrenget og se langt framover. Opp etter skrenten.
5) - (1) Retning opp og mot kanten/forbi kollen
6) -5 (1) Prøvde igjen å holde meg høyt i terrenget. Plukka detalj for deltalj fra kolle med skrent til posten.
7) +3 (2) Opp forbi kollene, til myra og ned i søkket.
8) +14 (11) Opp mot kanten av kollen. Hadde nok vært enklest gjennomføringsmessig å legge seg helt til venstre for hogsten, men mitt valg hadde også vært greit om jeg hadde klart å holde meg på oversida av skrentene hele veien istf å slippe meg ned og klatre opp igjen. Så ryggen foran posten fra kollen midtveis. +10 sek.
9) +8 (4) For dårlig retning og klatra for mye høyre opp på kollen midtveis. Greit siste del. Så søkk/nese bak posten tidlig. +10 sek.
10) +3 (3) Kryssa søkket. Så skrenten sør for posten tidlig.
11) +19 (11) Gikk bort fra suksessoppskrifta om å holde meg høyt i terrenget og søkte i stedet de myrene jeg kunne finne. Investerte i tillegg noen sekunder i en høyresving for å være helt sikker på hvilken kolle jeg var på vei mot inn mot posten. Så gulkollen fra den første kollen. +15-20 sek på veivalg og ekstrasving.
12) +24 (14) Dagens dårligste strekk. Greit hovedveivalg, men veldig usikker og nølende gjennomføring. Burde først bare sluppet meg rett ned søkket istf å klatre litt opp for å få riktig retning ut. Brukte så tid på å holde kontrollen ned lia istf å bruke kompasset, men endte likevel med en stopp nede på stien for å lese meg inn (fordi jeg ikke hadde hatt en god grunnretning fra start...). Greit opp til venstre for stupet. Men så altfor omstendelig videre. Burde bare løpt til venstre for kollene og kommet ned i riktig søkk med en gang (hadde jo også en ledning m/stolpe å lese på om jeg ville), men dro i stedet til høyre for begge kollene, og måtte så jobbe meg to søkk på tvers bort til det riktig. Vanskelig å anslå eksakt tidstap, men burde iallfall kutta 10 sek ut fra 11. post og 10 sek inn mot 12.
13) +4 (4) Retning og prøvde å utnytte tråkk.
14) +2 (2) Hadde tenkt å løpe rett på mot kollen, men gikk et tråkk opp gjennom hogststripa, så satsa på at det fortsatte. Kontroll med 2 ganger gul kolle og opp, men likevel litt usikker på om jeg kom opp ved riktig kolle, og stoppa før jeg bestemte meg for at jeg skulle 1 kolle til venstre. +5 sek.
15) +8 (4) Ikke flink nok til å få opp blikket første del, og ble dermed litt for mye zikzak. Men grei kontroll med utvalgte koller og skrenter underveis. +5 sek.
16) +5 (2) Opp forbi kollen, mot kanten og den første gule kollen, men så den neste gule kollen og søkket ned mot myr og post derfra.
17) +4 (4) Ut mot slepet
M) - (1)

Et stort sett jevnt, solid løp uten større bommer, spesielt fra 1.-10.post. Og sisterunden, der det var mer grapsete og dermed vanskeligere å treffe helt med traséene, var vel også godkjent. Imidlertid minus for de to dårlige trasévalg/gjennomføringene til 11. og 12. Må helt klart jobbe med å bli enda mer stabil i gjennomføringa, samt kanskje trene litt mer i hogstfelt for å minske angsten for å dumme meg ut der.
En grei dag fysisk, og et stort steg i riktig retning mtp problemene med baksidemuskulaturen. Den er ikke helt 100%, men dette var første løpet siden problemene kom der jeg ikke tenkte noe over at det sinka meg
Vis kommentarer (0)

VM-granskningsløp mellomdistanse (07.07.2019) VM-granskningsløp mellomdistanse (07.07.2019)