Mellomdistanse Tobroåsen (16.03.2019)
Tid: 40:26
Gj.sn. HR: 161
Maksimum HR: 172
Mål om å få en test på status, dvs fortest mulig fra start til mål med dagens form. Fokus på sikre utgangspunkt, gode retninger og opp med blikket.

1) +30 (4) Litt satt ut av utgangsvinkelen til 1.post, og brukte tida fram til startposten til å dobbeltsjekke at jeg virkelig skulle i den retningen og lure på om jeg måtte helt bort og ta på startposten eller om det holdt å stoppe midt i krysset. Dermed litt på etterskudd, og løp rett ned i ei dyp grøft. Sklei da jeg skulle opp igjen, men kom meg så i gang. Egentlig greit opp til myra og kontroll med kollene videre, men følte meg veldig usikker og dro derfor oppom toppen av kollen.
2) -5 (1) Følte jeg hadde fått en litt dårlig start, men prøvde å refokusere. Opp kanten til kollen og så posten nesten derfra.
3) +5 (2) Over kollen og så kollen til høyre. Fikk likevel en ekkel følelse av at jeg kunne ha havna altfor langt til venstre, men stolte på kompasset og fikk etter hvert øye på hogsfeltet der framme. Kolle med skrent som siste sikre.
4) -5 (1) Retning ned mot stien, deretter til høyre for hogstfeltet og til venstre for kolle med skrent. Så skjermen relativt tidlig, men veldig tett og knotete opp mot posten.
5) -16 (1) Ut på stien. Usikker på hva som var best, men gjorde et valg. Tenkte først å ligge i lia etter stien, men dro opp ved ledningen fordi det så knotete ut bortover lia. Ut ryggen og ned i søkket.
6) +3 (2) Retning med de to gule kollene som sjekkpunkt. Litt dårlig blikkbruk så jeg traff søkket med skrent tidlig på strekket, ellers ok.
7) +3.07 (17) Retning og prøvde å løpe der det så fint ut. Litt dårlig passering av myra før ledningen. Kom inn i søkket som planlagt. Lurte først på om jeg var ved kollen da jeg kom til høydepunktet, men skjønte at jeg ikke hadde kommet så langt. Dro nok imidlertid med meg litt usikkerhet derfra. Undervurderte hjelpekurvenesa i forkant av ringen, og trodde jeg var kommet et hakk lenger (nesa ved posten) da jeg kom dit selv om det ikke stemte helt. Hadde sett skjermen om jeg hadde sett framover, men begynte i stedet å lete etter alternative steder jeg kunne være. Men fant selvfølgelig ingen alternative teorier som stemte med hvordan det hadde sett ut der jeg hadde løpt, og kom til slutt til at jeg måtte ha vært i nærheten av posten første gang.
8) +25 (4) Ikke helt på etter bommen, og veien ble vel egentlig til mens jeg gikk (løp). Men kom litt inn i det igjen i løpet av strekket, og var innstilt på å løpe bra til mål.
9) +4 (2) Langs lia. Passerte søkk, skrent og så skrenten foran posten tidlig.
10) +1 (2) Sikta på venstrekanten av nesa
11) +4 (2) Litt knot ut av posten. Retning mot høyrekanten av kollen, ut ryggen og skjønte hvor posten måtte ligger derfra.
12) +45 (4) Vurderte venstre ut på stien, og burde helt klart gjort dette, men ville prøve å finne småtråkkene rett på. Lyktes dårlig med dette, og knota verre før jeg kom meg ut på stien. Såpass deilig å løpe på sti at jeg venta noen meter for lenge med å ta av, dermed ble det mest naturlig å løpe til venstre for begge koller mot neste sti. Så skrenten til høyre da jeg passerte stien. Opp på ryggen, så søkket ned til venstre og kom meg ned i myra.
13) -1 (1) Litt knot ut av posten. Under skrentene og opp søkket.
14) +52 (12) Syntes en slak høyresving så fin ut, men ser jo ved nærmere ettersyn at man får en del grønne striper også der. Og de var så absolutt der i praksis. Traff den store stien akkurat der det lille tråkket gikk inn, så kollen til høyre og videre bort lia til jeg kom til kanten. Dermed egentlig bare å dra ned i posten, men fikk igjen tanker om at jeg mest sannsynlig var på feil sted, og ble virrende rundt på toppen til jeg ikke fant noen bedre forslag til steder jeg kunne ha havna.
15) +4 (3) Langs kanten, forbi 2 ganger søkk og ned i posten.
M) +8 (6) Uinspirert

Hvis man skal starte litt positivt, hadde jeg et par ok perioder fra 1.-nesten til 7. og 8.-11. Ellers er det vel bare å finne fram superlativene med negativt fortegn. Mangler trua på det jeg driver med, og taper framfor alt tid på å tro/vurdere at/om jeg er på feil vei (1., (2.,) 7., 14.). I tillegg lar jeg meg et par steder stresse til å tape mer enn nødvendig på dårlige trasévalg (12., 14.), mens 8. vel må sees som en naturlig konsekvens av irritasjon og håpløshet etter surret på 7.
Uansett utrolig irriterende. Føler teknikken til å gjennomføre et OK løp var på plass, men det hjelper lite når man altfor ofte prøver å nøste opp i bommene før man egentlig har bomma. Mangler helt klart litt fart også, men skal ikke trekke altfor mange negative konklusjoner på dette området, i og med at siste del av løpet fort ble litt prega ettersom antall håpløse feil hopa seg opp.
Vis kommentarer (0)

Mellomdistanse Tobroåsen (16.03.2019) Mellomdistanse Tobroåsen (16.03.2019)