Postplukk Vanem (27/12/2018)
Time: 29:53
Average HR: 155
Maximum HR: 166
Løype fra landslagssamlinga i november. Løp som hardøkt. Fokus på forenkling og gode utgangsretninger. For å gjøre det konkurranserelevant og få best mulig flyt, skulle jeg ikke bruke mye tid på å dobbeltsjekke postdetaljene, men bare løpe videre så lenge ting stemte rimelig greit.

1) Retning mot kollepartiet med posten. Fikk aldri skikkelig tak på hva som var toppen av kollen, og nølte før jeg så skrenten.
2) Retning. Så den store steinen bak posten før jeg kryssa det store søkket i ringkanten.
3) Retning og litt opp til jeg traff kollen snaut midtveis. Ligge på høyden/retning derfra og kikke etter skrenten. Usikker, men skrenten dukka opp.
4) Retning mot kollen foran posten
5) Retning over kollen og videre over myra, men ser ut som jeg ble litt for utålmodig og feilstempla på noe høydepunktliknende litt for tidlig. Mistenkte dette, både fordi høydepunktet jeg stempla ved var lite, og fordi jeg kom veldig fort opp på ryggen mot neste post.
6) Retning over ryggen og mot myr med kolle/høydepunkt bak.
7) Ut langs ryggen til høyre for kollen. Så høydepunktet fra enden av denne.
8) Retning mot kollen foran posten.
9) Retning og bruke grøft/sti til å anslå hvor jeg kryssa stien. Kom meg opp på kollen, men brukte litt tid før jeg skjønte hva som var høydepunktet (og da også fikk øye på steinen bak)
10) Retning mot rygg m/kolle i ringkanten og videre ned mot posten. Stempla ved noe høydepunktliknende.
11) Sterk mistanke om feilstempling på 10. gjorde at jeg løp med en usikkerhet og ikke stolte på kompasset til 11.post. Brukte tid på å lese meg inn, og dro først for langt til venstre, men så nese og høydepunkt vest for ringen.
12) Retning opp mot kanten av kollen. Kollen til høyre og høydepunkt med skrent lenger fram til venstre var begge tydelige å peile seg inn etter.
13) Burde vel i utgangspunktet tatt en høyresving, men gjorde det ikke bedre ved å rause ned lia uten mål og mening så jeg kom unødvendig langt til venstre nede på myra. Traff søkket på vei opp grønten, kryssa stien og opp til toppen av ryggen.
14) Retning og prøvde å se etter kollen til venstre for streken. Derfra mot ryggen til venstre for posten og ble leda ned i søkket.
15) Så kanten av den store kollen til høyre fra 14.post. Videre forbi skrenten og retning ned lia.
16) Kryssa myra, langs kanten til stien og retning opp til toppen.
17) Retning og kikka etter kollen til høyre for posten. Kom litt høyt, men så høydepunktet da jeg bikka over kanten.
18) Retning over/forbi kollen og til riktig høydepunkt
19) Lå oppå kanten til stien, deretter inn søkket og opp på platået.
20) Ned til stien, kryssa den grønne dalen, kom opp ved høydepunktene og holdt høyden mens jeg så etter steinen
21) Retning over kollen og passerte den siste ryggen ved kollen. Retning videre og kikka etter stein.
M) Retning og lot meg fange opp av den gule stripa.

Synes jevnt over jeg klarte å forenkle ganske bra, og framfor alt stole på plan/kompass. Noen feil, hvorav noen kunne vært unngått (eller iallfall blitt begrensa) med postmarkeringer, men ser jo også at jeg kunne vært enda bedre med kompasset noen steder, og at jeg gikk rett i fella på det strekket som innebar litt veivalgproblematikk (13).
Show comments (0)

Postplukk Vanem (27/12/2018) Postplukk Vanem (27/12/2018)