Mellomdistanse Knatterudfjellet (06/12/2018)
Час: 37:24
Середній HR: 161
Максимальний HR: 171
Fokus på offensiv teknisk gjennomføring: Gode retninger, opp med blikket og stole på kompass og plan.

1) +11 Retning ut kollen og til neste kolle. Så postskjermen tidlig, men totalt sett ikke helt god nok til å få opp blikket og finne best løpbar trasé
2) +6 Litt dårlig utgangsretning, men fikk korrigert meg inn. Så at jeg skulle opp til 2.platå og fulgte kanten til posten
3) +16 Bra utgangsretning, men løp så mot den åpne kollen i den tro at det var den hvite under streken. Havna dermed for langt til venstre, og måtte ned det grønne søkket. Retning fra søkket og til 2.rygg.
4) -20 Kom meg opp på riktig rygg og retning videre. Litt uoversiktlig, men stolte på kompasset og fikk kollen me hjelpekurvekolle. Burde derfra bare dratt rett mot posten, men var litt ubesluttsom. Bedre inn mot posten og fikk øyekontakt med kollen til venstre for posten.
5) (+18) Mye kaving i hogst første del av strekket (det nye hogstfeltet gikk lenger sør enn på kartet). Retning videre. Tydelig vekstgrense og kant å bruke inn mot posten. Skolisseknytestopp (15 sek?) før jeg stempla.
6) +3 Retning og opp ryggen. Litt tidlig med å slippe meg ned i lia og måtte litt opp i posten.
7) +2 Retning + brunt og blått som støtte. Stolte på kompasset og speida etter stein/post.
8) +4 La meg litt høyre for å få ryggen nedover. Retning videre. Mye graps siste del av strekket, og havna også litt unødvendig nede i myra.
1) +3 Retning/komme seg over hogsten og deretter til venstre for kolle.
2) +5 Kanskje litt unødvendig å runde kollen ut fra posten. Retning videre + prøvde å holde litt kontroll med hvor mye jeg løp ned før det grønne søkket.
3) -8 Retning og prøvde å se hvor det var fint å løpe. Vinkla feil fra søkket fordi jeg trodde jeg kryssa stien. Lurte på hvorfor det ikke gikk nedover, men kom så til den egentlige stien og forstod at jeg var for langt til venstre. Derfra ned, forbi kollen og opp i posten. Ufortjent bra strekktid fordi løpbarheten var veldig dårlig mer rett på.
4) +2 Retning mot den første ryggen. Derfra en unødvendig høyresving for å være "sikker" på å treffe den gule kollen.
5) +2 Retning, kryssa søkket og opp på kollen.
6) - Traff stitråkket ut fra posten, men tapte litt på unødvendig knot og klatring ut til den andre stien. Burde brukt blikket bedre her. Tok av stien etter søkket, retning mot hogstfelthjørnet og videre til kollen.
M) +9 Sleit med å finne en god trasé

Alt i alt en solid gjennomføring uten store feil, men en del småfeil/ting som kunne vært gjort enda bedre på flere strekk. Fornøyd med at jeg klarte å være offensiv inn mot de fleste postene. Føltes litt seigt fysisk i starten, men bedre etter hvert, selv om det aldri føltes som det gikk virkelig fort.
Показати коментарі (0)

Mellomdistanse Knatterudfjellet (06/12/2018) Mellomdistanse Knatterudfjellet (06/12/2018)