Mellomdistanse Vegårshei (24/07/2018)
Час: 31:53
Середній HR: 167
Максимальний HR: 175
Målet for økta var å få en mest mulig konkurranselik gjennomkjøring. Hadde derfor skrudd opp spenninga litt før start, og merka på oppvarminga at jeg hadde lyktes med å få en viss nerve i løpet og press på meg selv om å få til en god gjennomføring.

1) Tidstart i veikrysset, og fikk dermed noen meter til å se at førstestrekket var enkelt. Inn langs kollen, men tapte noen sekunder på at jeg trodde posten lå lenger opp mot sadelen, og ble stående og kope litt for langt opp et par sekunder før jeg fikk øye på skjermen.
2) Litt på etterskudd etter feilen inn i 1.post, og selv om utgangen var riktig, måtte jeg stoppe ute på stien for å bli sikker på hvor jeg var og at rundt var et greit veivalg. Greit resten. Så den lange kollen da jeg kom opp på den første ryggen etter myra, og dermed bare å styre seg inn langs kanten av denne og ned i søkket.
3) Ned i myra, men ombestemte meg til å ligge oppe på kanten fordi det så bedre løpbart ut der. Retning ned i myra og over den lange kollen. Kanskje litt unødvendig å runde den siste kollen, men gjorde nå det. Inn etter skrenten og så bli fanga opp av kanten ved posten.
4) Over kollen, men litt dårlig retning gjorde at jeg havna på høyresiden av ryggen ut i myra. Valgte likevel å dra ut ryggen. Videre over myra, opp til myra i søkket og retning opp på flata og mot posten.
5) Opp mot toppen. Prøvde å løpe der det så best ut, og føltes greit underveis, men ser på GPSen at det kanskje ble en litt drøy høyresving i starten. Deretter ut langs kanten, kryssa søkket og fulgte kanten på andre siden til stein og post dukka opp.
6) Retning mot myra, over myra og så bare å ligge under den bratte kanten til man dumpa ned i posten.
7) Holdt høyden/ut ryggen mot det første søkket. Tapte nok noen sekunder på å slippe meg litt langt ned i krattet her. Holdt høyden videre til søkk med myr, og deretter på platået til hjørnet. Litt uoversiktlig med noe kratt rett før posten, men fant den greit.
8) Prøvde å holde retningen, men se hvor det var greiest framkommelig ned lia og mot kollen. Føltes ikke helt som jeg lyktes, men mulig den ideelle traséen ikke fantes her. Fra kollen så man hvor stien gikk opp på andre sida av veien.
9) Vurderte å dra ned, men tror det var best å holde seg i lia. God oversikt over hvor langt jeg skulle pga utsikt til veier og bygninger nedenfor.
10) Retning opp lia. Begynte å kikke på 11.strekket opp bakken, og fordi jeg ikke klarte å bestemme meg raskt der, var jeg for sein med å koble inn 10.strekket igjen da jeg nærma meg toppen. Måtte derfor stoppe og ta en god retning før jeg slapp meg ned. Klassisk og unødvendig tabbe. Men traff iallfall søkket og posten greit.
11) Måtte ha et par ekstra sekunder før jeg klarte å bestemme meg for veivalget. Var usikker på om høyre eller venstre var best, men endte med venstre, delvis fordi jeg måtte bestemme meg for noe og delvis fordi jeg syntes det var langt i myr o.l. siste del av høyreveivalget. Traff stistumpen og kom meg greit ned på veien. Fikk tid til å tenke da jeg kom ned på veien, kasta et blikk på klokka og begynte å tenke på hva jeg kunne klare for sluttid. Innså at dette var en fin anledning til å trene på forstyrrelsen ved arenapassering, sekunderte meg selv i knapp ledelse og fikk fokus over på kart og sikker orientering resten av løypa igjen. Greit opp søkket og videre opp på ryggen til posten.
12) Til høyre for kollen, til kollen i myra og retning mot posten. Så høydepunkt og koller til høyre da jeg kom opp kanten, og visste dermed hvor jeg ville finne posten.
13) Retning ut ryggen og ned i myra. Hadde egentlig en tanke om å bruke slepet litt inn mot posten, men droppa dette da jeg kryssa det så langt ned at det gikk veldig på tvers av løpsretningen. Så nese med stein til venstre og retning skrått opp mot posten.
14) Retning skrått opp lia. Følte jeg knota litt unødvendig ved å først klatre opp til venstre for skrenten, så likevel slippe meg ned i søkket til høyre og så måtte runde grøntflekken pga løpbarheten. Men iallfall vanskelig å bomme på posten når man kom fra søkket, og følte tross alt at jeg klarte å holde et greit driv i fartsretningen.
M) Ned på stien og ned lia etter stikrysset.

Alt i alt en for det meste solid gjennomføring. Det gikk noen sekunder inn/ut av 1.post, og også enkelte steder ellers hvor jeg tapte sekunder på trasévalg/gjennomføring, samt tilstedeværelsesmangelen til 10.post. Men ellers synes jeg at jeg klarte å gjennomføre med god kontroll og flyt, og at jeg var brukbart flink til å få opp blikket og få oversikt på strekkene. Form og overskudd kan nok fortsatt bli en del bedre, men føler iallfall at jeg klarte å presse meg ganske bra i dag, og sånn sett fikk maks ut av dagsformen.
Показати коментарі (0)

Mellomdistanse Vegårshei (24/07/2018) Mellomdistanse Vegårshei (24/07/2018)