Latvia-samling #2 - mellomdistanse (29.05.2018)
Kategori: Trening
Tid: 40:24
Gj.sn. HR: 166
Maksimum HR: 175
Samlingas første testløp. Planen var en solid teknisk gjennomføring, være bestemt og stole på kompasset hele veien.

1) -2 Tenkte først å bruke slepene, men innså etter hvert at det var bedre å bruke kompass og kurver. Rett i.
2) +48 Holdt høyden over den første ryggen, deretter ned i dalen og fant et fint tråkk der. Kom meg over bekken, og kontroll med hovedformasjonene til høyre. Men gjorde en veivalgsfeil da jeg valgte å holde høyden/runde inn i posten i stedet for å dra mer over toppen. Kom også litt langt ned inn i posten. Tapte 35-40 sek.
3) +33 Tenkte runde den første ryggen og deretter holde litt venstre. Burde i utgangspunktet løpt mer rett på, og havne så enda lenger venstre enn planlagt. Dermed både ekstra løpevei og tregt gjennom de grønne stripene. Tapte 25-30 sek.
4) -3 Holdt høyden og så opp. OK.
5) +8 Over toppen og retning ned mot flata.
6) +15 Ned til bekken, løp litt i denne. Deretter opp. Visste jeg dro opp litt til høyre for søkket, men likevel litt usikker til posten dukka opp.
7) +1.35 Prøvde å kombinere det å holde retningen med å utnytte tråkk gjennom grønten. Men så en stygg parallellfeil som starta med at jeg forveksla to søkk etter stien, deretter trodde jeg så myra nede i søkket og så fulgte feil bekkesig opp. Tapta ca 1.20.
8) +46 Så ingen gode rundtalternativer. OK, men burde nok runda litt i starten og kanskje løpt mer rett på siste del. Vanskelig å si mye jeg tapte, for det gikk veldig tregt også i dette partiet.
9) +15 Retning gjennom grønten. Ble deretter liggende for langt til høyre. Sløvt. +15 sek.
10) -36 Retning, kryssa søkket og opp lia. Så platået/kollen og dermed cirka hvor posten måtte ligge ganske tidlig.
11) +11 Kikka etter smarte alternativer, men ble rett på og prøve å komme seg raskest mulig gjennom bushen. Leste meg inn litt til venstre for streken da jeg kom ut i det hvite.
12) -4 Retning og følge platået.
13) -29 Runda den første kollen, deretter retning ned i dalen og opp mot høyrekanten av platået oppe på neste rygg. Videre ned i neste søkk, opp på ryggen og så posten derfra.
14) +0 Retning mot platået, kryssa bekkedalen, opp og måtte konsultere kartet en ekstra gang før jeg så hvor posten lå.
M) +17 Merka løypa, men ikke krefter og motivasjon til en skikkelig spurt.

Noen veivalgs-/traséfeil (spesielt i starten), og selvsagt bommen på 7.post, trekker ned. Ellers ganske ok teknisk, og syntes jeg relativt ofte klarte å ligge på forskudd og få opp blikket. Hadde imidlertid ikke form til å utnytte dette maksimalt, da det uansett ble for mye stopp og gåing ved vindfall og motbakker. Så kort oppsummert gikk det bare altfor tregt i dag, spesielt i den midtre delen av løypa (føltes som det løsna en liten smule igjen siste del). Føltes som det var varmen som var hovedproblemet, men har vel en mistanke om at formen heller ikke er allverdens for tida, noe som er spesielt frustrerende fordi jeg ikke aner om det er mer, mindre eller annen trening som skal til for å heve den.
Vis kommentarer (0)

Latvia-samling #2 - mellomdistanse (29.05.2018) Latvia-samling #2 - mellomdistanse (29.05.2018)