Mellomdistanse Hæstadneset (2018-04-07)
Idő: 41:32
Átlag pulzus: 154
Maximális pulzus: 167
Nytt forsøk på å løpe fort. Men hadde fokus på å hele tida ta meg tid til å orientere/legge en plan for hvert strekk.

1) Løp på retning. Kontroll med veisvingen. Runda noe grønt, forbi kollen og ned i søkket.
2) Opp søkket og opp på veien. Over ryggen og lå i søkket til nesa med høydepunkt dukka opp.
3) Vurderte en venstresving, og burde valgt det. Men endte opp med rett på. Kontroll med kollen på toppen, men i stedet for å stole på kompasset derfra, ble jeg for opptatt av å prøve å lese på vegetasjonen og vingla/nølte før jeg forstod hvor jeg skulle.
4) Runda litt høyre for å unngå stigning/skrenter/stein. Enkel post bare man kom seg inn på riktig sti.
5) Opp søkket, over ryggen mellom kollene, kryssa sti og forbi myr til posten.
6) Mulig det ble litt vel langt, men valgte å løpe helt rundt venstre. Liten krok inn i posten fordi jeg trodde den skulle ligge mellom høydepunktene og jeg ikke så merkebåndet før jeg var ganske nær.
7) Mot stien og videre langs lia. Kontroll med skrenten 50m før posten, og dermed bare å ligge på platået til søkket dukka opp.
8) Ned og opp. Kunne nok vurdert å runde littegrann høyre.
9) Langs kollen, deretter kontroll med kolle til høyre, kolle til venstre og over liten kolle inn i posten.
10) Runda den første kollen, deretter retning mot toppen av den neste. Litt usikker på akkurat hvor jeg passerte toppen, men fikk øye på merkebåndet nede i lia.
11) Mulig jeg heller burde løpt den venstre veien her – det er noe lengre, men stor sti går mye raskere enn smal trapp ned mot bukta. Kontroll med kollene inn mot posten.
12) Første del av strekket er en «kjent passasje» om man har løpt noen ganger i dette terrenget. Deretter gjaldt det å komme seg opp på riktig nivå og følge lia til enden og søkket.
13) Litt knotete i lia i starten, men traff deretter greit med retningen mot stikrysset, og resten av strekket var det store formasjoner å orientere på.
14) Ut søkket og ned i det store søkket. Litt usikker på om jeg virkelig kom meg opp i riktig søkk på andre siden (ikke så bra GPS-spor her). Men trodde iallfall jeg hadde blinka meg ut hvilke to koller jeg skulle mellom. Det hadde jeg ikke, for klarte til slutt å relokalisere meg selv i det store søkket øst for posten. Gikk ca 1 min her.
15) Enkel post, men nølte mye fordi jeg brukte tid på å få oversikt over kurvebildet på strekket.
16) Vurderte høyre, men syntes første del så for knotete ut. Ned i dalen og kjent vei tilbake forbi 13.posten. Deretter opp på kollen og brukte de to høyeste kollene på toppen til å se hvor jeg skulle ned.
17) Tilbake over toppen, mellom kolle og myr, retning videre, kom meg ned i søkket mot grøntfeltet og så noe som likna høydepunkt på andre siden.
18) Retning til jeg kom meg ei kurve opp og kunne se kollen nordvest for posten.
19) Retning mot det slake kollepartiet foran posten. Kanskje litt unødvendig å runde skrenten her.
20) Ned mot stien, sti og vei, inn ved hytta, retning mot kolle med skrent og forbi denne mot høydepunktet.
21) Ut på veien, opp søkket under skrenten og opp på kollen.
M) Skrådde ut mot veien.

Et stort steg i riktig retning. Etter et par uker hvor jeg ikke helt har sett gleden og sjarmen i å vralte rundt i terrenget, kunne jeg i dag faktisk kjenne igjen følelsen av å løpe orientering. At form, fart og o-teknikk fortsatt må forbedres, er lettere å leve med når man faktisk kan gjennomføre økter som med stor sannsynlighet bidrar til å forbedre disse tingene. Er fornøyd med at jeg alltid tok meg tid til å lage en strekkplan, og stort sett gjennomførte som planlagt. Men jeg kan enda bli bedre til å lage enklere planer/mentale bilder av strekkene, samt å få opp blikket enda mer og se framover.
Hozzászólások mutatása (1)

Mellomdistanse Hæstadneset (2018-04-07) Mellomdistanse Hæstadneset (2018-04-07)