Mellomdistanse Tromøya (03/02/2018)
Time: 38:58
Average HR: 160
Maximum HR: 170
Mellomdistansehardøkt med fokus på forenkling, men å ta meg tid til å lese kartet nok der det var nødvendig. Også fokus på å ta postene i riktig rekkefølge.

1) Fikk raskt oversikt over førstestrekket. Retning opp langs kanten av kollen.
2) Retning, men bøyde av da jeg så noe som likna myr.
3) Retning, kryssa sti og ned i søkket.
4) Retning og kikka etter kollen foran posten. Ikke helt patent kurs og kom litt langt venstre, men justerte meg greit inn opp sti/søkk.
5) Retning. Kontroll med stupet før jeg dro over den siste kollen.
6) Ned på flata og mot "hjørnet"
7) Inn søkket og retning opp til venstre for skrent.
8) Retning mot den store stien. Burde kanskje tatt meg tid til å lese på småstiene så jeg kunne utnytta disse mer, og burde iallfall unngått kvisthaugen rett før stien. Retning inn langs kollen til søkk/post dukka opp.
9) Ned stien, over flata og opp ryggen. Måtte varme kompasstommelen litt opp bakken.
10) Retning opp på kollen. Liten venstresving for å slippe å dra over kolle nummer to.
11) Retning mot og over kollen før posten.
12) Retning mot kollen vest for posten, langs søkk/grøft og videre opp til posten. OK, men burde nok løpt på høyresiden av streken der det var mindre myr.
13) Retning mot søkket og opp forbi myra.
14) Ville runde den første kollen litt, men fikk ikke retta opp kursen videre ned lia. Var treg til å komme meg bort mot kollen ved posten, og fikk også en liten sving inn i posten fordi det var mindre oversiktlig å komme nedenifra.
15) Retning mot myr/stor kolle til venstre. Opp til venstre for stup, over kanten og til posten.
16) Retning, inn mellom stor og liten kolle og videre inn søkk
17) Så ikke fint ut å løpe i søkket, og dro derfor opp på kollen med en gang. La meg kanskje litt mye til høyre, men leste meg greit inn på den siste stien, fulgte denne forbi kollen og inn til posten.
18) Retning over kollen. Kontroll med kollen før den utydelige stien. Kanskje litt unødvendig å runde denne litt.
19) Opp over kollen til søkket. Her var det mye vann, og kom meg derfor ikke over, men ble løpende på venstresida. Kom til en bygning jeg ikke hadde sett på kartet, og trodde et øyeblikk jeg var ved hagegrønten lenger øst. Litt knot før jeg kom meg ut på det gule området. Videre mellom stor og liten kolle og opp i søkket.
20) Retning. Kontroll med pytt og myr til venstre og kolle etter sti til høyre.
21) Retning mot søkket. Hoppa rett inn i en tørrkvist da jeg skulle over grøfta, og brukte noen sekunder på å komme i gang igjen. Videre søkk nesten til posten og så var det bare å bruke lokalkunnskapen fra 11. og 14.strekk.
22) Litt dårlig retning og måtte korrigere ved myra. Videre kontroll med myr/stor søkk til høyre, opp søkket og videre i samme retning mot posten.
23) Retning forbi kolle med skrent, og videre forbi myra og opp over kollen til posten.
24) Over kollen og fulgte søkkene til høyre rundt kollen.
25) Ut på stien.

Noen småfeil, men ellers stabil gjennomføring. Stort sett bra flyt og bra på forskudd, selv om jeg investerte et sekund her og der i å sjekke at jeg virkelig var på vei til riktig postnummer. Ganske bra form fysisk.
Show comments (0)

Mellomdistanse Tromøya (03/02/2018) Mellomdistanse Tromøya (03/02/2018)