Nyttårsløpet (2017-12-31)
Tempo: 34:44
Media HR: 161
Massimo HR: 170
Tenkte det var bra å avslutte året med et testløp, dvs at målet var å komme raskest mulig til mål med dagens bein og form (men uten å gå helt i kjelleren). Etter litt rufsete løping på fredag, var fokus på solid teknisk gjennomføring (plan, retning etc), men ville samtidig prøve å være offensiv.

1) Over hogstfeltet og opp mot kollen. Egentlig veldig enkelt, men var ikke helt inne i målestokken og nølte før jeg kom meg opp til høydepunktet. +5-10 sek.
2) Planen var mer eller mindre rett på, men etter å ha passert ledningen, fikk jeg en innskytelse å dra ned søkket fordi det var fint der. I utgangspunktet dumt, men dumt ble dummere da jeg dro altfor mye venstre da jeg skulle rette opp igjen. Tenkte retning fra stisvingen og kikke etter kollen bak posten siste del, men dro av fra stien ørlite tidlig. Tapte ca. 20 sek på strekket.
3) Planen var rett på, men den ble endra da det var hogd (= trær på kryss og tvers) langs hele jordekanten. Tror det var et greit valg.
4) Retning. Litt uoversiktlig opp lia, og følte meg litt usikker, men fikk lokalisert posten før det ble altfor mye nøling.
5) Retning forbi kollen og ut ryggen. Så posten på lang avstand.
6) Ut på stien. Deretter retning mot ryggen før posten og ny retning ned.
7) Skrått opp mot stien. Kanskje litt unødvendig å følge stien helt rundt. +5 sek?
8) Usikker på om jeg skulle løpe venstre eller rett på. Syntes venstre så langt ut og dro rett på, men løp hele strekket og trodde jeg hadde gjort noe dumt... Retning med grov kontroll på ledning, koller og myr fram til den store myra. Over denne, og ville så runde de største kollene. Tror det var greit, men burde fulgt den utydelige stien på myra litt pga ufrossen myr inne i skogkanten. Videre over den diffuse myra mot stupet, ut så stien, skrått over kollen til veien, og retning fra veikrysset + kontroll med kollene. Utfra stekktidene ser det ut som veivalget var greit.
9) Retning langs ryggen og sti til posten.
10) Ut på veien. Litt usikker på hvor jeg skulle kutte over til neste vei, og endte med en altfor knotete trasé. Hadde tenkt å ta en høyresving via stien inn mot posten, men ombestemte meg da jeg havna litt langt til venstre på den andre gule kollen etter veien. Tror det var dumt. Tapte 15-20 sek.
11) Langs kanten, ned på flata, opp søkket til stien og videre via de gule kollene og retning mot midten av ringen. Greit, men knota meg unødvendig ned i det grønne søkket midtveis. +5-10 sek.
12) Forbi 2 X kolle, kryssa det grønne søkket, leste meg inn på andre siden og kom meg over kollen til posten.
13) Ut søkket og skrått mot myra. Så den gule kollen jeg skulle til på andre siden, men fikk for meg å utnytte stiene - dumt. Kom meg opp på kollen, sjekka retningen, men brukte altfor lang tid på å innse at det var det gule høydepunktet jeg var på vei mot. +10-15 sek.
14) Ut stitråkket og retning mot den lille, gule kollen.
15) Usikker på om det var unødvendig å dra ut på stien, men gjorde nå det. Deretter opp, til venstre for kollen og så høydepunktet fra stien.
16) Ut på stien og sti til posten.

Totalt sett et greit løp, selv om det ble litt for mye smårusk her og der. 2., 10. og 13.strekk burde vært gjennomført bedre og mer bestemt - en fellesnevner for alle 3 strekk var at jeg ikke gjennomførte som planlagt, men ombestemte meg underveis. På den annen side mye positivt i dag også - mange strekk hvor jeg var bra på forskudd og gjennomførte greit og effektivt.
Visualizza commenti (0)

Nyttårsløpet (2017-12-31) Nyttårsløpet (2017-12-31)