WC mellom (27.05.2017)
Tid: 32:39
Gj.sn. HR: 171
Maksimum HR: 180
Etter treningene på forhånd hadde jeg landet på at gode strekkplaner og bestemt gjennomføring (sp. mtp retningsløping) var en god strategi for dagen. Var spesielt fokusert på å ta meg tid til å komme inn på kartet fra start.

1) +47 (21) Litt vanskelig å lese kart bortover slepet mot startpost, så tok en liten stopp på startpost før jeg endelig bestemte meg for rett på i stedet for høyre. Knota litt opp gjennom grøntfeltet i starten, men fra den hvite kollen så man skogkanten på andre siden av vekstgrensa. Opp lia, retning mot stien, men skjente litt høyre og måtte justere kursen før jeg endelig kom meg inn på stien. Deretter til toppen av kollen og retning derfra. Vil anta jeg tapte et sted mellom 15 og 30 sekunder på litt dårlig gjennomføring deler av strekket.
2) +4 (4) God sikt og bare å sikte seg inn i forhold til de store kollene.
3) +3 (3) Så skrenten tidlig, løp på nedsiden av denne, videre mot nesa over posten og ned.
4) +32 (17) Vurderte høyre, men tror rett på egentlig var greit. Egentlig bare å sikte fra grå kolle til grå kolle med kompasset, men klarte å krysse grøfta m/bush, og måtte dermed krysse den tilbake igjen også. God kontroll opp svabergene, rundt kanten og opp mot skrenten, men tapte 15-20 sek på den unødvendige bushinga tidlig på strekket.
5) +5 (6) La meg litt venstre fordi det så finest ut å løpe her. Brukte kolle på nese og skrenter for å se hvor jeg skulle opp.
6) – (1) Retning. Så kollen sør i ringen tidlig.
7) +19 (36) Retning og plan om å bli fanget opp av de avlange kollene til venstre, ned søkket og bort platået. Ikke helt optimal gjennomføring, med litt dårlige traséer (=satt meg litt fast i myr og kvist) i starten + stoppa på sørsiden av høydepunktet, men greit nok.
8) +8 (15) Opp lia og brukte de grå kollene.
9) +33 (20) Hadde bestemt meg for høyre, men burde kikka mer på utgangen og sett at jeg burde dratt enda mer høyre ut fra posten for å unngå de verste vindfallen/skrentene. Greit resten, og ganske enkel post opp søkket og inn bak kanten, men ser av GPS-en ut som det hadde vært bedre å kutte raskere ut på sti nr 2. Tapte 10-15 sek på den dårlige utgangen.
10) +15 (27) Retning mot kollene på toppen. Tenkte deretter krysse søkk, forbi koller og ned i søkk, men stoppa altfor tidlig. Begynte å kikke etter søkk og post bak noe som likna koller, men innså heldigvis at jeg sannsynligvis var kommet for kort, fortsatte og kom meg ned i riktig søkk. Tapte ca 15 sek.
11) +6 (14) Retning. Tok med meg kolle til høyre og to ganger kolle til venstre for sikkerhetsskyld, men retning mot åpent område og ned innunder kant hadde nok vært tilstrekkelig.
12) +23 (43) Følte ikke jeg hadde fått helt taket på dette kollepartiet, og syntes neste post så skummel ut. Tok meg derfor tid til å finne åpent område og stein på toppen og tok en god retning derfra. Følte meg temmelig snytt da skogen etter får meter åpna seg og man så nesa over posten og en kameramann på lang avstand. Kunne fort spart 10-15 sek på en mer offensiv gjennomføring her.
13) +13 (13) Høyre og rett på så ut til å være ganske like tidsmessig, og høyre var iallfall ganske enkelt å gjennomføre OK pga stikryss der man skulle ta av fra veien og kollen foran posten. Kunne kanskje spart et par sekunder på å løpe litt mer i fartsretningen ut til veien, men mangla nok mest av alt fart i veiløpinga.
14) +13 (73) Hadde ikke lest kartet godt nok (kikka på stekket mens jeg løp på veien, men tydeligvis uten å få med meg det vesentligste), og løp meg godt fast i vindfallene nede ved grøfta før jeg så at man egentlig bare skulle legge seg opp langs kollen til venstre med en gang. Tape 10 sek.
M) +6 (43) Litt å gå på i spurten

Litt blanda følelse etter løpet. Veldig positivt med en del gode partier der jeg også var bra med tidsmessig, men totalt sett for ujevnt, med en del "dumme" feil (som f.eks. grøntfeltkryssinga til 4.post og de slurvete utgangene fra 8. og 13.). Men tross alt ikke altfor ille med en 13.plass i et løp jeg for noen uker siden egentlig ikke hadde tro på at jeg skulle kunne løpe i det hele tatt. Fysisk var det litt tamt i dag, merka det spesielt på gampestrekkene på slutten.
Vis kommentarer (0)

WC mellom (27.05.2017) WC mellom (27.05.2017)